Rynek wypieków cukierniczych w Polsce rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Dotyczy to nie tylko zakładów, które posiadają już ustaloną pozycję na rynku, lecz także nowych cukierni, oferujących nietypowe, zgodne z najnowszymi trendami słodkości. Jak sprawić, by wymarzony biznes w tym sektorze szybko się rozkręcił, a klienci pojawiali się jeden za drugim?
Nadruki, które zapadną w pamięć
Podstawową metodą, za pomocą której cukiernie zabiegają o klientów, jest oczywiście wypiek szerokiego asortymentu rozmaitych słodkości. Tutaj jednak niemal tak samo, jak same produkty, liczy się forma, w jakiej zostaną zaprezentowane klientowi.
Estetyczne opakowania cukiernicze z nadrukami, ozdobione logo firmy, to świetny sposób, by przychodzące do cukierni osoby skojarzyły przyjemne doznania, płynące z jedzonych tam rarytasów, z marką producenta. Tą drogą właściciel cukierni może zbudować bazę lojalnych klientów, którzy nie przychodzą po prostu na ciastko, ale zawsze na ciastko z tego konkretnego miejsca.
Usługa dowozu wypieków
Kolejnym pomysłem, który pozwoli nowej cukierni rozwinąć metaforyczne skrzydła, może być oferta dostarczania produktów na określonym obszarze, pod wskazany przez klienta adres. Torty, ciasta czy wypieki słone powinny być przy tym dokładnie zabezpieczone za pomocą wysokiej klasy opakowań cukierniczych, by po wyjęciu z nich prezentowały się tak samo dobrze, jak w witrynie cukierni.
Niektórzy cukiernicy wahają się przed decyzją o oferowaniu dostarczania produktów do klienta, argumentując to wzrostem kosztów, związanym z koniecznością zatrudnienia kierowcy. Trzeba jednak pamiętać, że początkowa inwestycja w tym zakresie ma szansę zwrócić się bardzo szybko, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie z tego rodzaju usługi chętnie skorzystają pracownicy licznych korporacji.